اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری عدم رضایت ترابی از پست بازی در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد | ویسی ۲ میلیارد جریمه شد تلاش درویش برای ماندن در پرسپولیس
سرخط خبرها

معصومه زارعی: بوسنی سکوی پرتاب بازی‌های آسیایی خواهد بود

  • کد خبر: ۱۲۵۴۲۱
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
معصومه زارعی: بوسنی سکوی پرتاب بازی‌های آسیایی خواهد بود
4 بانوی خراسانی در آستانه اعزام به رقابت‌های جهانی والیبال‌نشسته قرار دارند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ دیروز رئیس و نایب‌رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان در اردوی تیم‌ملی والیبال‌نشسته بانوان حاضر شدند و با ورزشکاران و مربیان دیدار کردند. یازدهمین مرحله اردوی تیم‌ملی در تهران با حضور سیزده والیبالیست از ابتدای این هفته آغاز شده است. از این تعداد، معصومه زارعی، زهرا لطفی، ندا پنجه‌باشی و فاطمه جهانی به‌عنوان ورزشکار در کنار پروانه باغبانیان از خراسان‌رضوی راهی این اردو شده‌اند.

تیم‌ملی والیبال‌نشسته بانوان ایران بعد از مسابقات جاکارتا که چهار سال پیش برگزار شد، دیگر در هیچ مسابقه برون‌مرزی شرکت نکرد و حضور در مسابقات جهانی بوسنی اولین حضور دوباره آن‌ها در میادین بین‌المللی است. رقابت‌های جهانی آبان‌ماه برگزار می‌شود. برای تشکیل اردوی تیم‌ملی ابتدا بیست بازیکن از دوازده استان به اردوی تیم‌ملی دعوت شدند که بعد از گذشت چند مرحله سیزده نفر از هشت استان به اردو دعوت شده‌اند. از این تعداد، فقط یک نفر حذف می‌شود تا تیم با دوازده نفر عازم شود. به این صورت، همه بانوان خراسانی شانس زیادی برای اعزام به بوسنی دارند.

مسابقات جهانی، سکوی پرتاب پاراآسیایی

معصومه زارعی در سال‌های گذشته کاپیتان مشهدی تیم والیبال‌نشسته بانوان بوده است که در اردوی فعلی نیز قدیمی‌ترین و باتجربه‌ترین بازیکن است. او درباره حضور در این تمرینات و اعزام به رقابت‌های جهانی می‌گوید: اردوی تیم‌ملی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و بچه‌ها از آمادگی خوبی برخوردارند. تمرکز بچه‌ها در اردو تقویت دریافت و سرویس است. ۶۰ تا ۷۰درصد تیم‌ملی جوان‌گرایی شده است. این جوانان آینده تیم‌ملی والیبال‌نشسته هستند؛ بنابراین حضورشان در کنار باتجربه‌های تیم‌ملی اهمیت بسزایی دارد.

زارعی افزود: هدفمان این است که در مسابقات جهانی عملکرد موفقی داشته باشیم و بتوانیم قدرتمان را به‌خوبی نشان دهیم. مسابقات جهانی بوسنی محک خوبی است تا برای مسابقات پاراآسیایی آماده شویم و بتوانیم با تمرینات بیشتر زمینه موفقیتمان را بهتر فراهم کنیم. باید از این تورنمنت بین‌المللی به بهترین شکل استفاده کنیم.

ملی‌پوش مشهدی تیم‌ملی والیبال‌نشسته گفت: برای همه ما پوشیدن پیراهن تیم‌ملی دنیای غرور و افتخار است. ما توانسته‌ایم در اردوی تیم‌ملی با بهترین‌های ایران دست‌وپنجه نرم و تمرین کنیم و جوانان هم در هر اردو به نفرات باتجربه اضافه می‌شوند. این جوانان باید آینده تیم‌ملی را تشکیل دهند؛ بنابراین نیاز است مداوم در اردو‌های تیم‌ملی حاضر شوند و در بیرون از اردو هم تمریناتشان را ادامه دهند. زارعی همچنین افزود: هر بازیکن قدرتمندی سن معینی برای فعالیت و حضور در تیم‌ملی دارد. این جوانان هستند که باید جایگزین بازیکنان باتجربه در تیم‌ملی شوند؛ بنابراین جوان‌گرایی را می‌توان نقطه قوت تیم‌ملی قلمداد کرد.

ارتقای رنکینگ، مهم‌ترین هدف والیبالیست‌ها

پروانه باغبانیان، مربی مشهدی تیم‌ملی والیبال‌نشسته بانوان، نیز گفت: به‌دنبال ارتقای رنکینگ در مسابقات جهانی بوسنی هستیم. همه برای کسب بهترین نتیجه در مسابقات جهانی بوسنی در تلاش هستند؛ اما از طرف خودم قول می‌دهم که در این مسابقات بهترین نتیجه را کسب کنیم. آخرین‌بار بعد از شیوع کرونا و حضورنداشتن در رقابت‌های بین‌المللی، تیم‌ملی در رده نهم رنکینگ جهانی قرار گرفت. این درحالی است که تیم‌ملی والیبال‌نشسته بانوان قبلا در پله پنجم جدول رده‌بندی قرار داشت.

امیدوارم در این دوره از مسابقات رنکینگ ارتقا یابد. او گفت: برای انتخاب والیبالیست‌ها خیلی دوست داشتیم از همه استان‌های کشور دعوت کنیم، اما اکنون از هشت استان در اردوی تیم‌ملی حضور دارند. اکنون والیبالیستی از استان تهران به اردوی تیم‌ملی دعوت نشده است و تهران تیم ندارد. امیدوارم شرایط فراهم شود تا تهران هم به‌زودی تیم داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->